Onze inzet voor kaarthouders en onze gemeenschap

In de afgelopen weken of maanden, afhankelijk van waar ter wereld u zich bevindt, is het coronavirus (COVID-19) een onderdeel geworden van onze nieuwe realiteit. Elke dag brengt nieuwe reacties - van overheden en organisaties - die op hun beurt weer nieuwe realiteiten en uitdagingen met zich meebrengen die we allemaal diepgaand voelen.

Mastercard houdt deze gebeurtenissen nauwlettend in de gaten om ervoor te zorgen dat we alle noodzakelijke maatregelen nemen om onze medewerkers te beschermen en de service aan onze klanten in stand te houden.

We zijn er voor u. Op elke doorsnee dag helpt ons netwerk u om het meeste uit uw dagelijkse activiteiten te halen, of het nu gaat om het kopen van een cadeau of van boodschappen, het helpen van een klein bedrijf om betaald te worden, of het gebruik van op data gebaseerde informatie om bedrijven en overheden te helpen bij het nemen van kritische beslissingen. En de kern van dat alles is de belofte om elke transactie veilig, eenvoudig, slim en toegankelijk te maken.

Dit gaat door in de onzekere wereld van vandaag. Dezelfde technologie is er om geld te sturen naar vrienden en familie of om toegang te krijgen tot krediet voor medische zorg. Ons netwerk is de hoeksteen van deze activiteiten. En zelfs in het licht van deze ongekende gebeurtenis, gaan onze activiteiten gewoon door.

Klantenservice
Als u dringende vragen heeft over uw saldo of specifieke aankopen, raden wij u aan contact op te nemen met de bank of de kredietvereniging die uw kaart heeft uitgegeven. Dit nummer staat op de achterkant van uw kaart. Bovendien staat onze klantenservice voor u klaar online, via Twitter of via een van onze wereldwijde gratis servicenummers.

Voordelen van elektronische betalingen

  • Tap and Go: Met contactloze betalingen hoeft u uw kaart aan niemand te geven. Houd uw kaart of digitale portemonnee gewoon voor de terminal voor meer snelheid, veiligheid en hygiëne. 
  • Geen handtekening nodig: U hoeft niet altijd een pen bij de hand te hebben, omdat de handtekening van de kaarthouder niet meer vereist is bij een aankoop.

Veiligheid voorop

  • Fraudewaarschuwing: Cybercriminelen maken gebruik van ieders behoefte aan updates en informatie over COVID-19 en gebruiken het als lokmiddel voor phishing om malware te verspreiden. Bezoek alleen sites die u kent, controleer of u de afzender kent en deel nooit gevoelige informatie.
  • Gemoedsrust: U bent beschermd tegen aankopen zonder uw toestemming. Als u uw kaart verliest of ongebruikelijke kosten op uw afschriften ziet staan, neem dan contact op met uw kaartuitgever.

De Gemeenschap helpen
We hebben ons aangesloten bij The Bill & Melinda Gates Foundation en Wellcome Trust om de reactie op de COVID-19 epidemie te versnellen door het identificeren, beoordelen, ontwikkelen en uitbreiden van behandelingen. We nodigen u uit om u aan te sluiten bij onze inspanningen om een oplossing te vinden voor deze ongekende situatie.

We werken aan de ondersteuning van de gemeenschappen die zwaar getroffen zijn door deze situatie, door de donaties van medewerkers te koppelen aan hulpacties en hebben bijgedragen aan fondsen als de China Women's Development Foundation, lokale voedselbanken in de VS en hebben 25.000 beademingsmaskers gedoneerd aan de ziekenhuizen van New York City. Dankzij onze samenwerking met Scholastic, maken we ons studieprogramma Girls4Tech voor het 3e leerjaar tot het 1e middelbaar online beschikbaar voor ouders en leerkrachten die op zoek zijn naar onderwijsmateriaal.