Verloren of gestolen kaart

Wat moet u doen bij verlies of diefstal van uw kaart.

Wanneer u merkt dat u uw kaart verloren hebt of uw kaart gestolen werd of op een frauduleuze wijze op het internet gebruikt werd, moet u zo snel mogelijk uw bank informeren, zodat uw betaalkaart meteen geblokkeerd kan worden.

Contacteer meteen uw bank of bel het Card Stop nummer geldig voor alle banken op (+32) 70 344 344, 24/24 en 7/7 bereikbaar.

Uw kaart wordt geblokkeerd en beschermd tegen eventueel frauduleus gebruik. Uw bank bezorgt u zo snel mogelijk een nieuwe kaart.

Contacteer onmiddellijk uw bank of bel Card Stop op het nationaal nummer voor alle banken op (+32) 70 344 344, 24/24 en 7/7 bereikbaar.

Alternatief kan u ook een van de noodnummers van Mastercard bellen. De service is overal ter wereld bereikbaar, voor al uw dringende vragen over uw Mastercard of Maestro (verlies of diefstal van uw kaart, dringende aanvraag van cash).

Neem uw voorzorgen. Hier kan u alle tips terugvinden om zonder zorgen te reizen.


Voor alle andere vragen over uw Maestro® of Mastercard® kaart

Als u technische problemen ondervindt met uw kaart of u hebt specifieke vragen over prestaties, verzekeringsgaranties of diensten verbonden aan uw kaart, dan kan u de klantendienst van uw bank contacteren. Het nummer hiervan vindt u achteraan op uw kaart of op de website van uw banking applicatie.

 

Blijf geïnformeerd

Volg ons Belgisch Twitter-kanaal om op de hoogte te blijven van de Mastercard-nieuws en van onze laatste betaalinnovaties, in België en de rest van de wereld.

Onze tips om veilig aankopen te doen

Vertrekt u op vakantie? Vind hier onze tips om in alle rust te betalen.

Meer weten

 

Ontdek al onze tips om veilig aankopen te doen op het internet.

Meer weten

 

Of u nu online, in de winkel, met de kaart of de smartphone betaalt, Mastercard biedt u veiligheid en bescherming.

Meer weten